صفر تا صد آزمون آیلتس (IELTS) | آیلتس چیست | منابع آیلتس

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

 

آیلتس | آزمون آیلتس IELTS

منابع ایلتس، آزمون آیلتس, هزینه آزمون آیلتس, مراحل گرفتن مدرک آیلتس, زمان برگزاری آزمون آیلتس , زمان برگزاری آزمون آیلتس, ازمون ایلتس چه زمانی است, ثبت نام آزمون ایلتس , منابع آیلتس | منابع آزمون آیلتس, فهرست بهترین منابع آیلتس, بهترین منابع برای آیلتس بالای 7 دانلود, رایگان منابع آزمون آیلتس, دانلود منابع آیلتس بهترین کتاب ielts نمون, منابع خودخوان آیلتس, منابع آیلتس بدون استاد, منابع پیش آیلتس, دانلود منابع آیلتس, منابع خودآموز آیلتس, منابع آیلتس 8, منابع آزمون آیلتس چیست؟, منابع سلف استادی ایلتس,

 

آیلتس (به انگلیسی: IELTS مخفف International English Language Testing System) (نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی) در حال حاضر یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در مقابل تافل، آزمون آمریکایی قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود

 

بخشهای مختلف آزمون IELTS:

امتحان آیلتس در چهار مهارت مختلف شرکت کنندگان را مورد ارزیابی قرار می دهد که این مهارت ها به ترتیب برگزاری در آزمون شامل Listening (شنیداری) – Reading (خواندن), Writing (نوشتاری) هستند.

بخشSpeaking (مکالمه) آزمون آیلتس با توجه به زمان برگزاری آزمون یک هفته قبل از آزمون و گاها بعد از آزمون برگزار می شود.

 

بخش Listening 

زمان: حدودا ۳۰ دقیقه

تعداد سوال: دفترچه‌ای حاوی چهل سوال در ۴ بخش

سي دي  امتحان Listening فقط یکبار پخش می‌شود.

قبل از پخش سي دي  فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید.

پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمایید.

پاسخها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پایان گرفتن سي دي  ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد.

دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخشها هستند.

 

بخش General Training Reading 

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه حاوی متون که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.

بخش دوم در مورد جزوات آموزشی واحتیاجات رفاهی است.

بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

 

بخش Academic Reading 

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه حاوی ۳ متن که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

متون جنبه علمی دارند.

حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.

در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه نامه‌ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

 

بخش General Training Writing 

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (TASK 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مساله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

درموضوع دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

 

بخش Academic Writing 

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (TASK 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

 

 بخش Speaking 

بخش صحبت کردن که زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می‌باشد یک امتحان بصورت یک مصاحبه رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است.

بخش اول ۴ تا ۵ دقیقه بطول می‌انجامد و متقاضی باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایقتان جواب دهد.

در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده می‌شود صحبت کنید. قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان ۲ دقیقه، به یک یا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید.

در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبه کننده صحبت خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته‌اید.

یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در امتحان IELTS، نحوه مطالعه برای چنین امتحانی است.

 

طریقه نمره بندی امتحان آیلتس

سیستم سنجش نمرات در آزمون آیلتس در بازه ای از 0 تا 9 است ، در آزمون آیلتس واژه ای به نام (نمره ی قبولی) تعریف نشده است و نمره ی کسب شده توسط شما گواهیست بر میزان دانش زبانی شما. همین نمره ی شما دلیلی بر قبولی و یا مردودی شما نیست اما با توجه به انتظارات شما از نمره مورد نظرتان این نمرات ارزش گذاری خواهند شد به طور کلی با توجه به همین ارزش گذاری نمره ی 5 نمره متوسط و نمره 6 به بالا نمره ی خوب تلقی می شود.

 

نمرات آزمون آیلتس IELTS

هیچگونه مردودی یا قبولی در آزمون آیلتس IELTS وجود ندارد. شرکت کنندگان بر حسب عملکرد خود در آزمون، با استفاده از نمراتی از ۱ تا ۹ برای هر بخش از آزمون آیلتس (توان شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) نمره دریافت می نمایند. نتایج شما از کل چهار بخش نمره نهایی سطح شما را به تشکیل می دهد.

این سیستم ۹ سطحی، نمرات را به روشی هماهنگ در هر کجا و در هر زمان که آزمون برگزار گردد، اندازه گیری می نماید. این روند برای همه در سطح بین المللی قابل درک و شناخته شده است و به شما ارزشی معتبر در سطح بین المللی می دهد.

 

مقیاس ۹ سطحی آیلتس

هر سطح با سطحی از تسلط در زبان انگلیسی در ارتباط است. تمامی بخشهای آزمون و مقیاس سطح نهایی را می توان با نمره سطح کامل و نیم سطح، برای مثال ۶٫۵ ، ۷٫۰ ، ۷٫۵ ،۸٫۰ گزارش داد.

سطح ۹: کاربر خبره: حکم فردی کاملاً مسلط بر زبان انگلیسی را دارد؛ زبانی مناسب، دقیق و روان با درک مطلب کامل از مشخصه های آن می باشند.

سطح ۸: کاربر بسیار خوب: دارای تسلط کامل بر زبان است و تنها گاهی بی دقتیها و نامناسباتی نامنظم دارد. ممکن است در وضعیتهایی که قبلاً در آن قرار نگرفته درک مطلبی غلط داشته باشد. از پس مباحث جزئی و پیچیده به خوبی بر می آید.

سطح ۷: کاربر خوب: دارای تسلط کامل بر زبان است اگر چه که گاهاً با بی دقتی، نامناسبات و درک غلط در برخی موقعیتها همراه است. در کل به خوبی از پس پیچیدگی زبان بر می آید و استدلال جزئیات را درک می نماید.

سطح ۶: کاربری با صلاحیت: در کل تسلط موثر بر زبان دارد؛ علیرغم برخی بی دقتیها، نامناسبات و درک غلط. این داوطلب می تواند از پس پیچیدگی نسبی زبان خصوصاً در وضعیتهایی نا آشنا برآید.

سطح ۵: کاربر متوسط: تاحدی تسلط بر زبان دارد و خود رابا مفهوم کلی در بیشتر وضعیتها سازگار می نماید؛ اگر چه که احتمال دارد اشتباهات زیادی داشته باشد. بایستی قادر باشد در زمینه و رشته خود از پس روابط ساده و مقدماتی برآید.

سطح ۴: کاربر مشروط: تسلط بر مقدمات به وضعیتهای آشنا محدود می باشد. غالباً با درک و بیان مشکل دارد. قادر نیست از زبانی پیچیده استفاده نماید.

سطح ۳: کاربری بی نهایت مشروط: تنها مفهوم کلی را در وضعیتهایی مشابه درک نموده و انتقال می دهد. غالباً در روابط وقفه و مکث دارد.

سطح ۲: کاربر بینابین: به جز برای بیشتر اطلاعات لحظه ای که با استفاده از لغاتی جدا یا فرمولی کوتاه در وضعیتهای مشابه صورت می گیرد و در برآوردن نیازهای اولیه هیچ گونه برقراری ارتباطی امکان پذیر نمی باشد. در درک گفتاری و نوشتاری به زبان انگلیسی مشکلات زیادی دارد.

سطح ۱: غیر کاربر: ضرورتاً هیچ توانایی در استفاده از زبان ندارد و احتمالاً تا حد چند لغت جداگانه از زبان انگلیسی اطلاع دارد.

سطح صفر: در آزمون شرکت نکرده است؛ هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ارائه نشده.

 

تفاوت امتحان آیلتس آکادمیک و جنرال

شاید مهمترین تفاوت این دو نوع از آزمون آیلتس در مقصدی است که شما با کسب نمره مربوطه به سمت آن هدایت می شوید.

آیلتس آکادمیک : این امتحان مخصوص متقاضیانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان به نیت ادامه تحصیل در دانشگاههایی را دارند که در آنها زبان انگلیسی زبان مورد تدریس می باشد.

آیلتس جنرال : این نوع از آزمون مخصوص آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نظیر انگلستان، آمریکا،استرالیا و … را دارند و تصمیم به تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان را ندارند.

یکی دیگر از تفاوت های این دو امتحان در نوع سوالات بخش های Writing  و Reading  است.

در بخش ریدینگ  این امتحان شرکت کنندگان با موضوعاتی که حول محور علمی و دانشگاهی می باشند روبرو هستند و به نوعی می توان گفت که این سوالات سختتر و در عین حال محدودتر نیز هستند.

همچنین در بخش رایتینگ این امتحان شرکت کنندگان می بایست درباره موضوعاتی که تخصصا درباره مباحث علمی و دانشگاهی می باشد شروع به نگارش نمایند، در بخش اول این امتحان (Task 1) متقاضیان می بایست حول موضوعاتی نظیر تحلیل گراف ها و نمودارها اقدام به نوشتن نمایند و در بخش دوم (Task 2) می بایست درباره موضوعی که داده شده است نظر خود را بنویسند که تعداد کلمات و الزامات این بخش در قسمت معرفی بخش رایتینگ خدمت شما ارائه شده است.

بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس آکادمیک هیچگونه تفاوتی با آیلتس جنرال ندارد.

 

نتایج امتحان آیلتس

نمره شما در امتحان آیلتس با توجه به میانگین نمرات کسب شده ی شما در تمامی مهارت های این امتحان ارزیابی شده و به صورت یک نمره در بازه ی صفر تا نه به دست می آید.

نتیجه ی امتحان شما در غالب یک کارنامه که فقط به شخص شرکت کننده در آزمون تحویل داده می شود آماده میگردد. یکی از خصوصیات این کارنامه در این است که نمره ی تمامی مهارت های شما به تفکیک درآن نمایش داده شده است.

 

ارسال کارنامه آیلتس

خیلی از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس تصمیم دارند پس از تحویل کارنامه ی خود از مراکز مجاز امتحانی نسبت به ارسال این نتیجه برای دانشگاههای و یا سفارت های مورد نظر خود اقدام کنند. یکی از ویژگی هایی که شما می توانید در هنگام انتخاب مراکز آزمونی خود به آن توجه کنید این گزینه است که برخی از مراکز امتحانی پس از آماده شدن کارنامه ی شما (معمولا دو هفته بعد از امتحان) این کارنامه را برای تعدادی از محل های مدنظر شما بصورت رایگان ارسال می نمایند و در صورتی که تعداد مقصد های ارسالی شما بیش از تعداد مجاز آنها باشد می توانید با پرداخت مبلغی این کار را انجام دهید و کارنامه خود را برای مکان های مورد نظر خود ارسال نمایید.

 

چه نمره ای برای پذیرش کفایت می کند؟

هر دانشگاه در سراسر دنیا، برای پذیرش دانشجویان، معیارهایی برای دانش زبان انگلیسی (English language proficiency) تعیین می کنند که خیلی رنج ثابتی ندارد و هر دانشگاه معیارهای خاص خود را دارد. مثلا کشورهای اسکاندیناوی، برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی، رنج ۵.۵، کارشناسی ارشد ۶ و دکترا بین ۶ تا ۶.۵ را مطرح می کنند. در حالی که برای تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی یا اقیانوسیه، نمره ای بین ۶.۵ تا ۷ معمولا نیاز است. اگر نتوانید نمره مورد نظر را کسب کنید، احتمال دارد  پذیرش مشروط به شما داده شود که conditional admission‌ نامیده می شود. وقتی پذیرش مشروط گرفتید، احتمال صدور ویزای دانشجویی برای شما کاهش پیدا می کند. اما اگر ویزا صادر شد، پس از ورود به دانشگاه، باید در کلاس های زبان انگلسی و هم چنین آزمون تعیین سطح نهایی شرکت کنید تا اجازه ورود به مقطع تحصیلی را پیدا کنید.

 

منابع ایلتس، آزمون آیلتس, هزینه آزمون آیلتس, مراحل گرفتن مدرک آیلتس, زمان برگزاری آزمون آیلتس , زمان برگزاری آزمون آیلتس, ازمون ایلتس چه زمانی است, ثبت نام آزمون ایلتس , منابع آیلتس | منابع آزمون آیلتس, فهرست بهترین منابع آیلتس, بهترین منابع برای آیلتس بالای 7 دانلود, رایگان منابع آزمون آیلتس, دانلود منابع آیلتس بهترین کتاب ielts نمون, منابع خودخوان آیلتس, منابع آیلتس بدون استاد, منابع پیش آیلتس, دانلود منابع آیلتس, منابع خودآموز آیلتس, منابع آیلتس 8, منابع آزمون آیلتس چیست؟, منابع سلف استادی ایلتس,

 

منابع آیلتس

10 سایت برتر برای تقویت ریدینگ اکادمیک آیتلس:

  1. http://learnenglish.britishcouncil.org/en/business-magazine: free texts and exercises with a focus on business and work)
  2. http://www.bbc.co.uk/news/world: good for academic English and also good to keep up with current world issues
  3. https://www.newscientist.com/: excellent site about technology, health, science and the environment
  4. http://www.economist.com/: covering world politics, economics, science and technology, offering 3 articles a week for free if you sign up
  5. http://www.nationalgeographic.com/: covering environmental issues, culture, nature and animals. Very illustrative with a lot of amazing pictures.
  6. http://socialnewsdaily.com/: lots of short, easy to understand, contemporary articles drawn from the world of social media
  7. http://www.the-scientist.com/: a site about science, health, ecology, biology and innovation
  8. http://historynewsnetwork.org/: American site focusing on history, both US and worldwide, with lots of current affairs articles too
  9. http://www.bbc.co.uk/: news, views and much more from the UK’s most famous media institution. All topics included – also a good site to practice listening
  10. http://www.inspirational-short-stories.com/funny-short-stories.html: sometimes it`s good to expand your vocabulary by reading short stories – here are some funny ones, and there are plenty more on the website

 

 5 وب سایت برتر برای آمادگی در امتحان آیلتس:

1. IELTS.org

This is the official IELTS Exam site and it’s a great place to familiarise yourself with how the exam works. There is a lot of useful practical IELTS exam information here: general info on the IELTS exam format, how to register, where to find an IELTS test centre, sample IELTS exam questions and tips on preparing for the exam.

There’s also an active Facebook page which contains quizzes and tips, and is updated regularly. You can comment on posts, ask questions and converse with other learners.

www.IELTS.org

2. IELTS-simon

This site has some great resources for IELTS preparation.

The site is run by an expert: IELTS-simon is run by an ex-IELTS examiner. The advice offered here comes from people who really know about IELTS success!

The site is updated daily with ‘IELTS Lesson of the day’. They offer a generous amount of free information and study materials: sample exam questions and papers, model answers, and lots of IELTS Exam tips.

You can subscribe to the site to get daily lessons and tips delivered to your inbox.

ielts-simon.com 

3. IELTS Buddy

It is easy to focus on IELTS skills, technique and exam practice and forget that vocabulary and grammar are important for IELTS too. IELTS Buddy is a great site which focuses on these important areas.

The informative section on Vocabulary and Grammar is useful for the IELTS Exam, with academic wordlists (to make your essays shine!) and grammatical structures appropriate to the writing tasks.

IELTS Buddy also offers more of the useful IELTS resources as the sites mentioned above: information on the exam format, sample exam questions and papers, downloadable materials. 

www.ieltsbuddy.com

4. IELTS Liz YouTube channel

If you prefer a more visual approach to learning, English teacher and IELTS examiner ‘IELTSLiz’ (not her birth name of course…) has a lovely youtube channel. Her video lessons cover all 4 IELTS tasks and the IELTS lessons are friendly, well-paced and informative. She also offers some other general tips and advice for the IELTS exam and she covers IELTS vocabulary too.

www.youtube.com/user/ieltsliz

5. IH London blog

There is a lot of information and advice on IELTS on the internet and it can be overwhelming. IH London is a respected IELTS exam centre and language school and has a really useful, concise IELTS resource section on their blog. Here, you’ll find straightforward tips on how to improve you IELTS writing score, prepare for the listening test as well as many other parts of the exam.

A great, short resource on preparing for the IELTS exam!

www.ihlondon.com/blog/posts/2014/all-about-ielts/

  

مراکز برگزاری آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در ایران در مراکز زیر برگزار می شود:

  • سازمان سنجش آموزش کشور که در نشانی www.sanjesh.org قرار دارد.
  • آیلتس تهران
  • دانشگاه آزاد اسلامی که سایت آن در آدرس iauset.com قرار دارد.
  • موسسه آموزش عالی دین و دانش
  • موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام

مراکز دیگر در سطح کشور، در واقع برگزار کننده آزمون های آزمایشی هستند و تنها مراکز فوق الذکر، سنترهای رسمی برگزاری آزمون آیلتس در کشورند. اگر خواستار شرکت در آزمون آیلتس در خارج از کشور هستید، ارمنستان، ترکیه و دوبی، مقصدهای شمار زیادی از ایرانیان علاقمند به شرکت در آزمون در خارج است که الیته خیلی توصیه نمی شود چرا که دو برابر هزینه آزمون را باید خرج سفر کنید!