صفر تا صد آزمون جی آر ای (GRE)| منابع GRE | بایو وان

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

GRE چیست؟ - GRE | GMAT, آزمون GRE آزمون جی آر ای آزمون جی آر ای چیست آزمون GRE چیست منابغ آزمون جی آر ای منابع آزمون GRE جی آر ای GRE جی آر ای چگونه GRE Exam GRETest جی آر ای سابجکت جی آر ای جنرال GRE Subject GRE General, نمونه سوالات رایگان GRE , آموزش رایگان GRE - TOEFL iBT, نمونه سوالات جی آر ای, منابع آزمون gre چیست, هزینه آزمون gre چقدر است؟, هزینه آزمون جی آر ای, بهترین کتاب برای gre, کلاس gre, تفاوت gre general و subject, نحوه محاسبه نمره gre, دانلود کتاب gre reading, جزوه ریاضی gre, مباحث ریاضی gre, کتاب gre چیست, دانلود کتاب gre barrons, زمان لازم برای آمادگی gre, نمونه سوالات آزمون gre, کتاب الکترونیکی gre reading , 400,

آزمون جی آر ای یا همانGRE  مخفف عبارت Graduate Records Examination  می باشد. همان طور که از نام این آزمون مشخص می باشد، هدف آن سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد. دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولا داشتن نمره بالا در این آزمون را یکی از شرایط ادامه تحصیل قرار می دهند زیرا آنها معتقدند که دانشجویان علاوه بر یاد گرفتن مطالب علمی و تخصصی بایستی در زمینه سیاسی، قدرت استنتاج و درک متون عمومی دشوار را کسب کرده باشند.

این آزمون در دو سطحGeneral وSubject برگزار می شود که دارای 3 قسمت درک زبانی(verbal)، کمی(quantative)و قسمت تحلیلی(analytic)   می باشد. در قسمت زبانی معمولا متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می شود و در واقع فقط بستگی به میزان لغات دانشجو توجه می کند. لغات پرسیده شده واقعا دشوار هستند و برای اکثر دانشجویان نا آشنا. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده ای پرسیده می شود تا توانایی های ابتدایی فرد مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث بر انگیز می باشد و به صورت نوشتاری می باشد. یعنی از فرد خواسته می شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی نوشته شود و تحلیلهای شخصی بیان گردد.

 

محتوای آزمون GRE

این آزمون دارای سه قسمت درک واژگان(Verbal Section)،ریاضیات(Quantitative section)و قسمت نوشتاری تحلیلی (Analytical writing section) می باشد.

سوالات مربوط به ریاضی شامل 2سری سوال 20 تایی است که در 35 دقیقه باید پاسخ داده شود،نمره این بخش بین 170-130محاسبه می شود.

سوالات مربوط به بخش درک واژگان 2 سری سوال 20 تایی است که در 30 دقیقه باید پاسخ داده شود،نمره این بخش نیز بین 170-130 محاسبه می شود.

قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن 2 انشا می باشد که هر کدام دارای 30 دقیقه زمان است. نمره این بخش از 6 محاسبه می شود.

 

 آزمون GRE چه نوع ساختاری دارد؟

آزمون GRE چه نوع ساختاری دارد، پرسشی است که بیشتر متقاضیان به دنبال پاسخ آن هستند. برگزاری آزمون جی آر ای 4 ساعت طول می‌کشد. آزمون از 3 بخش تشکیل می‌شود:

بخش اول: Analytical Writing Assessment

در بخش Analytical Writing Assessment باید دو متن متفاوت از هم بنویسید. زمان پاسخ به هر یک از متن‌ها در این بخش 30 دقیقه است. در این قسمت باید دو متن یا writing با تحلیل‌های منطقی بنویسید. بعد از نوشتن متن‌ها، نوبت به بخش دوم آزمون GRE  می‌رسد:

Verbal Reasoning و Quantitative Reasoning :بخش دوم

 

Verbal Reasoning:

توانایی‌های تحلیل زبانی فرد در این بخش سنجش می‌شود. سئوالات این قسمت به شکل جای خالی یا blank با تیترهای زیر است:

  • Text Completion
  • Sentence Equivalence
  • Reading Comprehension

سئوالات به دو دسته 20 تایی تقسیم میشود. هر یک ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا فرد بتواند پاسخ دهد.

 

Quantitative Reasoning:

بخش Quantitative Reasoning میزان توانایی تحلیل کمی یا ریاضی متقاضی را می‌سنجد، اما با ایجاد پیچیدگی‌های زبانی‌و منطقی، انعطاف‌پذیری ذهن فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سرفصل‌های این بخش شامل جبر، آمار و احتمالات، هندسه و … می‌باشد که خود در قالب‌های مختلف مانند Quantitative Comparison یا مقایسه و سوالات حل مسئله است که جواب ممکن است به صورت وارد کردن عدد، یا چند گزینه‌ای باشد. دو دسته سؤال ۲۰ تایی که هر یک ۳۵ دقیقه زمان برای پاسخ‌گویی نیاز است.

 

جی آر ای( GRE) کاغذی با جی آر ای کامپیوتری چه فرقی دارد؟

در نوع کامپیوتری سوالات حالتی وفقی مانند دارد. به این شکل که بر اساس سطح شما سختی و آسانی سوالات تعیین می شود. با پاسخ های درست اولیه شما پرسش ها رو به سختی می رود. این نوع به نفع شما است اما  خب در نوع جی آر ای کاغذی امکان تغییر در پرسش ها وجود ندارد.
 

در نوع کامیپوتری پس از پایان آزمون نمرات اولیه مشخص می شود. اما نمره نهایی پس از ۲ هفته در پروفایلتان قابل رویت خواهد بود. ولی این آپشن در نوع کاغذی وجود ندارد.

در جی آر ای کاغذی  هر سری وربال و ریاضی ۲۵ سوال و زمان ۳۵ دقیقه برای وربال و ۴۰ دقیقه برای ریاضیات است ولی در نوع کامپیوتری  هر سری سوال های ریاضیات و وربال ۲۰ سوال هستند و برای وربال ۳۰ دقیقه و برای ریاضیات ۳۵ دقیقه اختصاص داده می شود.

در GRE کامپیوتری( COmputer-Delivered GRE ) پس از اولین  قسمتی که بعد از بخش رایتینگ شروع می شود ۱۰ دقیقه زمان استراحت داده می شود. اما در نوع کاغذی ( Paper-Delivered GRE) پس از قسمت رایتینگ بلافاصله ۱۰ دقیقه زمان استراحت در نظر گرفته می شود.

در جی آر ای کاغذی شما پس از قسمت رایتینگ دو بخش ریاضیات و وربال را  خواهید داشت ولی در نوع کامپیوتری  به جز اولین قسمت که اغلب و همیشه رایتینگ  است و بخش آخر  که اگر باشد  تحقیق، مابقی قسمت ها رندم هستند.

 

چه رشته هایی شامل GRE Subject  می شوند

همانطور که پیشتر اشاره شد این آزمون برای برخی از رشته های آکادمیک در نظر گرفته شده است که در ادامه با برخی از این رشته ها آشنا می شوید.

  1. زیست شناسی
  2. ادبیات انگلیسی
  3. ریاضیات
  4. شیمی
  5. روانشناسی
  6. فیزیک

قابل ذکر است که برخی رشته ها در سال 2016 به این آزمون اضافه شدند و بنا به دلایلی در حال حاضر شامل این آزمون نمی شوند. این رشته ها عبارت بوده اند از بیوشیمی، زیست شناسی سلولی و ملکولی

 

ریپورت نمره GRE

به چهار طریق می توان گزارش نمره GRE را پس از روز آزمون درخواست نمود: آنلاین، تلفنی، از طریق پست و یا فکس. البته درخواست ریپورت نمرات از طریق آنلاین بهترین روش محسوب می شود از آنجا که گزینه های بیشتری را برای انتخاب نمره دلخواه خود برای گزارش دارید. ریپورت نمره اضافی (ASR) به ازاء هر دریافت کننده ۲۷ دلار آمریکا هزینه دارد.  

 

منابع مفید آزمون GRE 

یکی از سوالاتی که برای متقاضیان شرکت در آزمون جی ار ای وجود دارد و معمولا در جواب به این سوال گزینه های متفاوتی را دریافت می کنند مربوط به منابع مطالعاتی این آزمون است، سعی شده در ادامه به لیستی از کتب مورد نیاز شما جهت مطالعه به عنوان منبع آزمون GRE  اشاره شود.

لازم به ذکر است این لیست با توجه به چاپ منابع جدید آموزشی به روز خواهد شد:

The Official Guide to the GRE Revised General Test

Essential Words for the GRE

GRE Analytical Writing: Solutions to the Real Essay Topics

Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions

GRE Math Prep Course

5 Lb. Book of GRE Practice Problems

GRE Prep by Magoosh

Manhattan GMAT Set of 8 Strategy Guides, Fourth Edition

Algebra GRE Strategy Guide

GRE Geometry

500 GRE Math Flash Cards

GRE Number Properties

Manhattan GRE Set of 8 Strategy Guides, 2nd Edition

GRE Quantitative Comparisons & Data Interpretation

 

لیست بهترین تست ها و ازمون های رایگان GRE

 کسانی که میخواهند در ازمون اصلی جی ار ای موفق باشند و اعتماد به نفس بالایی در هنگام مواجه با سوالات ازمون اصلی را داشته باشند باید قبلا از ازمون اصلیشان تمرینات و تست های زیادی را انجام داده باشند و امادگی لازم را کسب نمایند. بسیاری از کسانی که تجربه شان را از ازمون در گروه به اشتراک گذاشته اند; یکی از فاکتور های شکست و یا نرسیدن به نمره دلخواهشان را نزدن تست کافی دانسته اند. به همین علت توصیه میشود که شبیه سازهای ازمون را بیشتر انجام دهند. به همین جهت بر ان شدیم تا لیستی از ازمون ها و شبیه ساز های ازمون جی ار ای در اختیار شما کاربران عزیز قراردهیم.

لیست بهترین تست ها بترتیب:

1- تست #پاورپرپ (#Power prep) ⭐️⭐️⭐️

پاورپرپ دو سری تست بسیار عالی از #ETS می باشد که شباهت بسیار زیادی به ازمون اصلی دارد  در واقع این دو تست سوالات ازمون واقعی است که ETS به رایگان در اختیار داوطلبین قرار داده است.

🌎https://www.ets.org/gre/revised_general/prepare/powerprep2

➖➖➖➖➖➖

2- تست #پرینستون (#Princeton) ⭐️⭐️

چهار تست  پرینستون هم بسیار عالی می باشند.

https://www.princetonreview.com/books/online-book-supplement

کد زیر را در باکس مربوطه در سایت بالا وارد کنید

9781101881811

➖➖➖➖➖➖

3- تست #کپلان (#Kaplan) ⭐️⭐️

موسسه کپلان یک تست رایگان بسیار عالی را به صورت رایگان در اختیار گذاشته است. سطح سوالات بسیار خوب است اما کمی سختتر نسبت به ازمون اصلی است. محیط اینترفیس ان مانند اینترفیس ازمون اصلی است.

🌎https://www.kaptest.com/gre/free/events?eventTypes=test%20drive%20/%20practice%20test,

➖➖➖➖➖➖

4- تست #منهتن (#Manhattan)⭐️⭐️

منهتن یک تست رایگان را در اختیار داوطلبین قرار داره است. بهتر است این تست بیشتر برای سنجش اولیه (#Diagnostic) استفاده  گردد. اینترفیس ان با اینترفیس ازمون اصلی کمی متفاوت است. توصیه میشود این تست را در ابتدای شروع برای امادگی در ازمون زده شود و یک دید کلی از عملکرد را بدست اورید.

🌎https://www.manhattanprep.com/gre/free-gre-practice-test/

با وی پی ان وارد شوید.

➖➖➖➖➖➖

5-نرم افزار های #چینی و #برونز⭐️⭐️

دو نرم افزار GRETEST و Barrons که قبلا در کانال قرار داده شده است برای تمرین و پرکتیس بسیار عالی است و توصیه میشود این دو نرم افزار را دانلود کرده  و تمرین شود.

➖➖➖➖➖➖

6- تست #کرانچ (#Crunch) ⭐️

کرانچ پرپ هم یک تست رایگان و کمی تمرینات را به صورت رایگان ارائه کرده است. سطح سوالات خوب اما کمی حاشیه ای نسبت به سوالات ازمون اصلی میباشد. 

🌍https://gre.crunchprep.com/test/start

➖➖➖➖➖➖

 ⚠️ همچنین کسانی که وقت کافی برای امادگی بیشتردر ازمون را دارند میتوانند تست های سایت های زیر را بررسی کنند.

7-بانک سوالات #GREClub

🌍https://greprepclub.com/forum/viewforumtags.php?fl=menu

➖➖➖➖➖➖

8-بانک سوالات #GmatClub

🌎https://gmatclub.com/forum/gmat-114/

➖➖➖➖➖➖

9-سایت 4Test

🌍https://www.4tests.com/gre

➖➖➖➖➖➖

10- سایت چینی #KMF

این سایت دارای بسیاری تمرین و تست های عالی  میباشد.

🌍https://gre.kmf.com/exam

➖➖➖➖➖➖

11- سایتی برای تمرینTC

🌍http://www.gkacademy.org/gre-text-completions/

 

اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت هزینه ریپورت نمره GRE جنرال و سابجکت

  1. نام کاربری و کلمه عبور جهت ورود به اکانت شما در سایت ETS
  2. نوع آزمون GRE (جنرال، سابجکت یا هردو)
  3. تاریخ آزمون
  4. کد و نام دانشگاه مورد نظر (می توانید از لینک روبرو برای پیدا کردن کد دانشگاه استفاده نمائید: لینک)
  5. کد دانشکده در صورت لزوم (می توانید از لینک روبرو برای یافتن کد رشته استفاده نمایید: لینک )

 

نکات تکمیلی:

برای قبولی در آزمون جی آر ایی (GRE) مانند هر آزمون دیگری، باید هدفمند و آگاهانه تلاش کنید. تلاش هدفمند به این معناست که برای کاری که قصد دارید انجام دهید، برنامه مشخصی داشته باشید. فردی که با برنامه کاری را انجام دهد، برای رسیدن به موفقیت، تلاش مداوم و منظمی را در دستور کار قرار می دهد.

نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کند و بر اساس آزمونی که در پیش دارد، روی کم کردن نقاط ضعف تلاش می کند. استفاده از تجارب افرادی که در آزمون شرکت کرده اند و هم چنین استفاده از مشاوران تخصصی آزمون جی ار آی در شهر های مختلف کشورمان، می تواند بخشی از راه حل باشد.

بعضا مشاهده شده است که افراد بعد از ۲ یا ۳ بار آزمون دادن، توانسته اند به نمره مورد علاقه خود دست پیدا کنند. بنابراین هیچ گاه برای نمره ایده آل، مایوس نشوید و همچنان تلاش کنید.

نکته مهم دیگری که باید اضافه کنیم آن است که آزمون جی آر ایی، نمره قبولی یا ردی ندارد. هر کس به اندازه دانش خود می تواند نمره ای در آزمون کسب کند. دانشگاه های مختلف دنیا نیز بر اساس معیار های خود در پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا، نمراتی تعیین می کنند که با هم، متفاوت است.

مثلا دانشگاهی OVERALL ۱۶۰ به بالا را از داوطلبان درخواست می کند در حالی که برخی از دانشگاه ها، کسب نمره حداقل VERBAL ۱۵۵  را به عنوان شرط پذیرش مدارک دانشجو عنوان کرده اند. یا بعضی برای اعطای بورس تحصیلی (RESEARCH ASSISTANT) از دانشجویان می خواهند که نمره ANALYTICAL WRITING حداقل ۴ ارائه کنند.